Vanliga frågor

Hur beställer jag?

Du hittar den produkt du vill ha i vår webbutik, laddar upp logotypen/tryckfilen du vill att vi skall trycka på produkten, välj antal tryckfärger samt färg på produkten och klickar på Beställ. Vi skickar sedan ett korrektur till dig för godkännande innan beställningen blir bindande. Du kan också maila in din beställning till kundservice@promopro.se

 

Hur ska jag veta hur många tryckfärger jag behöver?

Det ser du ganska enkelt på din logotyp. Räkna helt enkelt hur många tryckfärger logotypen innehåller. Det spelar ingen roll om du anger fel antal tryckfärger i beställningen, det kan vi ändra på i efterhand och meddelar dig om så är fallet i samband med att vi skickar korrektur till dig.

 

Tillkommer några extra avgifter på det priset jag ser när jag beställer?

Nej, inga extra oförutsedda avgifter tillkommer. Det belopp du ser när du beställer är det du betalar efter leverans av dina produkter. Våra priser inkluderar alltid korrektur, schablon och frakt till en adress i Sverige.

 

Vad är ett korrektur?

Ett korrektur är en skiss på hur ditt tryck kommer se ut. Detta behöver du godkänna innan din order blir bindande.

 

Hur skall jag skicka logotypen/tryckfilen?

På varje produktsida kan du ladda upp en tryckfil som du vill att vi skall ordna korrektur för. Du kan också maila logotypen till oss på kundservice@promopro.se och meddela vilken produkt du vill ha korrektur för.

 

I vilket filformat ska logotypen/tryckfilen vara?

Bäst blir trycket om du skickar tryckfilen i vektoriserat format - .EPS, .AI, .PDF eller .SVG. Även om du inte kan öppna filen så kan du skicka den till oss så hjälper vi dig.

 

Kan jag få produktprover och/eller provtryck?

Produktprover ordnar vi gärna, men provtryck blir normalt för dyrt att utföra. Kontakta oss för att höra om just den produkten du är intresserad av.

 

Hur lång är leveranstiden?

Normalt är leveranstiden 2-4 veckor, men beror helt och hållet på vilken produkt det gäller. Vi anger aktuell leveranstid för den produkten du är intresserad av i samband med att vi skickar korrektur till dig för godkännande.

 

Hur levereras mina beställda produkter?

Leverans sker med företagspaket, vilket betyder att du eller någon av dina kollegor behöver ta emot paketet på arbetstid. Vi kan tyvärr inte garantera specifikt leveranstid men försöker hålla dig så uppdaterad som möjligt om den förväntade leveranstidpunkten.

 

Hur betalar jag?

Du betalar mot faktura med 30 dagars kredittid efter det datum du mottagit leverans. Vi gör alltid kreditprövning av våra kunder. Eventuellt kan vi behöva be om förskottsbetalning av mindre företag.